Blokman
blokman blokman blokman blokman

powered by: GBC

Serwis klimatyzacji ŁódźTuning - chip-tuning



Chiptuning to elektroniczne zwiększenie mocy silnika samochodu. Daje radość z jazdy i pozwoli Ci odkryć Twój samochód na nowo - szybszy, sprawniejszy, palący mniej paliwa. Chiptuning polega na wykorzystaniu rezerw, jakie zostawił producent Twojego auta.

Robimy to rozsądnie i uważnie, nie narażając silnika na nadmieny wysiłek. Bądź jednym z naszych zadowolonych klientów.

przypadku aut (turbodiesli) na gwarancji możesz skorzystać z naszej opcji - kupujesz box do diesla, a po gwarancji wymieniasz na chip. Jeśli zwrócisz dotychczasowe rozwiązanie, Twój rabat wyniesie 30%.

Oferta chiptuningu

Możemy zainstalować chip (poprawiony program dodający mocy i momentu) do twojego samochodu (właściwie do prawie każdego auta wyposażonego w elektroniczny sterownik wtrysku). Program w nowszych autach wgramy przez gniazdo diagnostyczne (OBD i CANBUS), w starszych – poprzez wyjęcie i przeprogramowanie kości flash w sterowniku silnika.

Chipy w rozumieniu tuningowym są to modyfikacje oprogramowania sterującego silnikiem umieszczonego w centralce sterującej (komputerze, ECU) silnika. W nazewnictwie elektronicznym chip oznacza układ scalony. W komputerach sterujących silnikiem modyfikowana jest najczęściej zawartość zewnętrznej pamięci programu, umieszczona zwykle w układzie scalonym, zwanym pamięcią Eprom lub Flash. Niekiedy też modyfikuje się zawartość pamięci mikrokontrolera. Generalnie filozofia modyfikacji nie jest istotna dla uzyskanego efektu - znaczenie ma przede wszystkim dopracowanie programu i jego wszechstronna modyfikacja, niż sposób, w jaki zostanie on umieszczony w ECU.

Programy do ECU można wgrywać za pomocą interfejsów do programowania przez gniazdo diagnostyczne (OBD), poprzez programator do sterowników przez port BDM, lub przez wylutowanie i przeprogramowanie epromu / flasha z programem. Niezależnie od metody oczekiwany efekt jest ten sam - wzrost mocy i momentu obrotowego.

Z uwagi na efekty tuningu chipy można podzielić na dwie zasadnicze kategorie:

  • chipy do samochodów z turbinami lub innymi kompresorami powietrza
  • chipy do samochodów wolnossących, czyli nie posiadających kompresora powietrza

Ponieważ efekty dla samochodów wyposażonych w turbo są ok. 3 - 4 razy większe, niż samochodów wolnossących (choć nie dotyczy to oczywiście wszystkich modeli samochodów), utworzono osobne kategorie cenowe w zależności od tego, czy silnik jest doładowany czy nie. Osobno utworzono kategorię cenową dla samochodów małolitrażowych.

  • Niektóre samochody można zmodyfikować wpisując nową zawartość pamięci programu przez gniazdo diagnostyczne, używane przez serwis do testowania silnika. Dotyczy to całkiem sporej liczby nowych aut.


COP Banner