Blokman
blokman blokman blokman blokman

powered by: GBC

AutogazAutogaz   AutogazSEQUENT SDI

System SEQUENT DIRECT INJECTION (SDI i SDI-2) jest najnowocześniejszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej, przeznaczonym do samochodów z bezpośrednim wtryskiem benzyny z grupy Volkswagena najnowsze silniki TSI.

Powstał on na bazie sprawdzonego i znanego systemu SEQUENT, zachowując główne jego cechy:

  • spójne komponenty
  • prostotę montażu
  • prostotę programowania

System SDI został opracowany dla danego typu silnika i ma zastosowanie w samochodach z bezpośrednim wtryskiem benzyny do silników 4- i 6-cylindrowych wolnossących lub z turbodoładowaniem o mocy max. do 200 kW (272 KM).

Innowacją w tym systemie jest centrala sterująca SDI, która łączy w sobie funkcję emulacji oraz okresowego włą…czania wtryskiwaczy benzynowych. Rozwiązanie to zapewnia chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych, zapobiegając ich uszkodzeniu.

Programowanie systemu SDI polega na wgraniu gotowej mapy opracowanej dla danego modelu silnika. W systemie tym zastosowano:

  • okablowanie SDI
  • nowy przełącznik sensorowy SDI
  • wtryskiwacze BRC wraz z listwą RAIL
  • reduktor Genius MB lub MB Max

SDI steruje wszystkimi fazami funkcjonowania silnika, począwszy od wolnych obrotów a skończywszy na pracy silnika w skrajnych warunkach, zapewniając maksymalny poziom kompatybilności dla każdego rodzaju paliwa.

System ten charakteryzuje się dużą niezawodnością i prostotą obsługi, gdyż przełączenie z benzyny na gaz następuje automatycznie pod wpływem odpowiedniej temperatury silnika - bez interwencji użytkownika pojazdu.

Sequent Direct Injection spełnia najbadziej rygorystyczne normy emisji spalin, przez co jest przyjazny dla środowiska.

NORMY:

System spełnia normy emicji spalin EURO 4.

RODZAJE:

Do samochodów 4- i 6-cylindrowych.

SKŁAD SYSTEMU:

W skład zestawu kit SEQUENT SDI wchodzą:

  • reduktor GENIUS MB
  • centrala sterująca SEQUENT SDI
  • elektrozawór ET98
  • okablowanie do centrali SEQUENT SDI
  • nowy przełącznik
  • listwy BRC ze zintegrowanym czujnikiem temperatury
  • wtryskiwacze BRC
  • filtr fazy lotnej FJ
  • rurki miedziane D6
  • przewody gazowe
  • przewody wodne
  • woreczek montażowy

FUNKCJE:

Przechodzenie na gaz pod wpływem temperatury gazu, wszystkie funkcje systemu są określone przez oryginalną centralę benzynową.

ZALETY:

  • system jest w pełni konfigurowalny
  • nie wymaga emulacji sondy lambda
  • polepszenie płynności jazdy
  • zoptymalizowanie zużycia paliwa

Opis ze strony gazeo.pl

Specyfika konstrukcji silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, w których wtryskiwacze są umieszczone w komorach spalania, powoduje, że silnik w pewnych sytuacjach nie może być zasilany wyłącznie z wykorzystaniem LPG.

Gazowy układ zasilania - BRC Sequent Direct Injection

Specyfika konstrukcji silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, w których wtryskiwacze są umieszczone w komorach spalania, powoduje, że silnik w pewnych sytuacjach nie może być zasilany wyłącznie z wykorzystaniem LPG. Dzieje się tak z uwagi na konieczność zapewnienia smarowania i chłodzenia wtryskiwaczy benzynowych, których końcówki mają kontakt z gorącymi gazami spalinowymi. Aby to umożliwić, wtryskiwacze benzynowe muszą czasami zostać uruchomione, innymi słowy silnik pracujący na gazie i tak zużywa pewną ilość benzyny, która oprócz chłodzenia i smarowania wtryskiwaczy zapewnia również usuwanie produktów spalania odkładających się na ich końcówkach.

Komora silnikowa Seata Leona 1,4 TSI z instalacją BRCfot. gazeo.plGazowy układ zasilania silnika 1,4 TSI. Widoczny reduktor-parownik, filtr fazy gazowej, listwa wtryskiwaczy i sterownik

Prezentowany Seat Leon 1,4 TSI został wyposażony w instalację gazową BRC Sequent Direct Injection (SDI), która realizując taką właśnie strategię działania umożliwia zasilanie silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. System współpracuje z jednostkami 4- i 6-cylindrowymi, zarówno wolnossącymi, jak i doładowanymi, o maksymalnej mocy do 200 kW (reduktor-parownik Genius Max). Z mniejszym reduktorem Genius MB (taki zastosowano w pojeździe testowym) maksymalna moc zasilanego silnika wynosi 160 kW.

Instalacja Sequent Direct Injection jest systemem typu szeregowego (master & slave), w którym dawka gazu kierowana do poszczególnych cylindrów jest obliczana na podstawie czasów wtrysku benzyny wyznaczanych przez sterownik benzynowy. Algorytm sterownika gazowego przekształca czasy wtrysku benzyny na czasy wtrysku paliwa gazowego. Monitorowane parametry gazu, czyli jego ciśnienie i temperatura, pozwalają na precyzyjne wyliczenie dawki LPG.

System wywodzi się ze znanej rodziny instalacji BRC Sequent, zachowując te same komponenty (reduktor-parownik, wtryskiwacze).

Zgodnie ze specyfiką zasilania gazowego silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, sterownik systemu BRC SDI łączy w sobie funkcję emulatora wtryskiwaczy benzynowych (kiedy są one wyłączone) z możliwością ich okresowego włączania w celu chłodzenia i oczyszczania ich końcówek umieszczonych w komorach spalania.

Algorytm zasilania silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny musi zapewniać prawidłowy odczyt składu mieszanki wymagany przez sterownik benzynowy w każdych warunkach pracy oraz odpowiednią odpowiedź systemu zasilania gazowego, by spełnić wymagania systemu diagnostyki pokładowej.







COP Banner
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z Budżetu Państwa "Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego"
COP Banner